nhar

+31 (0)297-52 19 19 | info@improvisatieacteurs.nl | NL EN FY DE

Shell en VVN starten ‘Helm op je Hoofd’ campagne

IMG_0872
Vandaag is de ‘Helm op je Hoofd’-campagne van start gegaan in Haarlem. Met deze campagne vragen Shell en Veilig Verkeer Nederland (VVN) aandacht voor het dragen van een fietshelm door kinderen in het verkeer, ter bevordering van hun verkeersveiligheid. Shell en VVN geven deze week op acht basisscholen interactieve workshops aan kinderen uit groep 3 en 4 om het imago van de fietshelm te verbeteren en om het belang van het dragen van een helm voor hun verkeersveiligheid te benadrukken. Dit is tevens de start van een onderzoek naar de bereidwilligheid van kinderen om een fietshelm te dragen.

Improvisatieacteurs levert Agent Joss van Uppelschoten die de campagne ondersteunt op de scholen met een verhaal en uitleg over de fietshelm. Niet alleen levert Improvisatieacteurs de politieagent maar heeft ook (onderstaande) bijbehorende videoproductie met politieagent Joss in de Hoofdrol geproduceerd. Helmenproject Haarlem

Rondom de campagne wordt onderzocht waarom de helm niet veel wordt gedragen door kinderen in Nederland. “Vermoedelijk heeft dit te maken met een imagoprobleem,” zegt Bianca Stip, Social Investment Advisor, Shell Nederland. “Omdat op dit moment nog erg weinig kinderen een helm dragen tijdens het fietsen proberen wij met deze campagne het imago van de helm een boost te geven. Zo delen wij op acht basisscholen fietshelmen uit die de kinderen zelf mogen versieren.” Na een aantal weken wordt de houding van de kinderen en hun ouders ten opzichte van de fietshelm opnieuw getoetst. De onderzoeksresultaten worden eind mei bekendgemaakt.

“Wij juichen het initiatief van Shell en VVN van harte toe,” aldus CDA-Kamerlid Sander de Rouwe. “Per jaar worden 26.000 kinderen op de spoedeisende hulp behandeld aan de gevolgen van verkeersongevallen. Het dragen van een fietshelm door kinderen zou het aantal ongelukken met letsel aanzienlijk kunnen terugdringen,” vervolgt De Rouwe. “Wat veel mensen zich niet realiseren is dat een eenvoudig ongeval al langdurige gevolgen kan hebben voor een kind. Letsel kan al opgelopen worden als een kind bijvoorbeeld tegen een stoepje aanrijdt en ten val komt.”

De campagne is onderdeel van Het Mobiele Verkeersplein van Shell en VVN. Dit is een oefenplein waar schoolkinderen met skelters, fietsen en verkeersborden de verkeerspraktijk nabootsen. Tot nu toe hebben 40.000 kinderen verkeerslessen gevolgd op het mobiele verkeersplein. Deelnemende kinderen worden geadviseerd over het dragen van een helm.

Over Het Mobiele Verkeersplein
Samen met Veilig Verkeer Nederland (VVN) zet Shell Het Mobiele Verkeersplein op. Hier maken we kinderen uit de groepen 4,5 en 6 van basisscholen vertrouwd met verkeersregels en -situaties. Natuurlijk krijgen ze op school al theorieles. Maar met dit Verkeersplein leren kinderen in de praktijk omgaan met verschillende verkeerssituaties. Kijk voor meer informatie op www.verkeerspleinen.nl

Klik hier om terug te keren naar het overzicht.



Wat je ook zoekt?

Wij hebben het! En hebben we niet wat u zoekt…… Dan maken we het graag voor u! Bijna niets is onmogelijk. Dus Hoe kunnen wij helpen?

Aarzel niet om ons te bellen op telefoonnummer: 0297-521919
Contactgegevens Klik hier ».

Over ons

Improvisatieacteurs® maakt deel uit van Nhar Entertainment VOF. Wij zijn gespecialiseerd in entertainment voor de zakelijke markt in Nederland en Europa. Met 20 jaar ervaring, zijn we de ideale partner voor al uw acteurs, typetjes, presentatoren, moderators op uw evenementen, congressen, seminars of beurzen. Live én online.